Info treninger

Info treninger

BFG Bergen Løpeklubb har faste treningsdager tirsdag, torsdag og lørdag. Fremmøte er alle dager på Fana stadion v/inngang til garderobene. Tirsdag og torsdag starter trening kl. 18:30 og lørdag kl. 10:00. For tiden har vi langintervaller eller hurtig langtur på tirsdager (Hordneskogen), kortintervaller og bakketrening på torsdager (Krohnåsen eller Skranevannet/Sandsli) og langintervaller på gress eller grus + litt bane på lørdager (Golfbanen eller Siljustøl).

For spesielt interesserte har vi også felles fjelltur på 3-5 timer hver onsdag og søndag. Vanligvis er fremmøte på Midttun kl. 10:00 på onsdag og samme sted kl. 08:30 på søndag.

De fleste i klubben satser på mosjonsløp og flest på halvmaraton og maraton. Ellers er det mange som satser på motbakkeløp, noen ultraløp i terreng og noen ultraløp på vei (100km/24t). Og noen vil bare trene for å holde seg litt i form.

Vi har en egen Facebook side for medlemmer. Der legges det ut treningsplaner hver uke samt. aktuelle konkurranser. 

Vi arrangerer årlig treningsleir til Gran Canaria i januar med mulighet for en eller to uker med rundt 30 deltakere.

Vi utfører gratis laktatmålinger på noen av våre fellestreninger for å optimalisere utbytte for de som ønsker det. Klubbens medlemmer får også 30% rabatt på SiB Testlab, hvis man ønsker å finne riktig puls/fart for rolig og hard trening (laktatprofil/melkesyreterskel) og/eller maksimalt oksygenopptak (VO2 maks).

Det er Jan Fjærestad og Dag Hilland som har oppfølgingen av utøvere. Førstnevnte er normalt tilstede på alle treningene. Vi prøver å tilrettelegge treningen for hver enkelt, slik at alle får best mulig utbytte.

I tillegg til disse treningene er det egne treningsgrupper for veteraner som løper intervaller på grusveiene i Hordnesskogen hver tirsdag 18:30.

Gruppen favner alt fra de som satser mye til de som bare vil holde seg i form!

Alle våre medlemmer får kr 100,- i rabatt på alle Maratonkarusellen sine løp. Les mer om Maratonkarusellen og deres løp her.

Stikkord